Tõstetehnika akude laadimine ja vahetamine – kuidas korraldada targemalt? Kaasaegse laohoone projekteerimise käigus kindlasti tekib küsimus – kus kohas ja mismoodi toimub tõstukite / virnastajate akude laadimine ja vahetamine. Eriti tähtsamaks see küsimus muutub, kui ladu töötab kahes vahetuses või ööpäevaringselt ning tõstukite arv on suurem, kui paar-kolm tükki. Tõenäoliselt otsustakse ehitada spetsiaalset akuruumi. Tavaliselt see on eraldatud tuba rullikulaudadega, seinadele kinnitatud laadijatega ja riiulitega, mille peal on paigaldatud destilleeritud veega mahutid. Ruumi pindala ja kõrgus peavad olema piisavalt suured, et tõstetehnikaga saaks sisse sõita. Arvestades, et, näiteks, lükandmastiga virnastaja (Reach-Truck) aku kaal on umbes 900-1000 kg, selle väljatõukamine rullikurajale ja siis laaditud aku sisselükkamine võtab hästi palju jõudu ja, mis on veelgi tähtsam, tööaega. Tihtipeale nendes akuruumides puudub puhtus ja kord, rullikulauad on sageli tõstukitega vigastatud. Samuti destilleeritud vee kohaletoimetamine ja kulude kontroll võivad muuta peavaluks, kui tsentraliseeritud veevarustus pole korraldatud. Mida suurem on ladu ja selle töötava tehnika arv, seda kiiremini ilmuvad probleemid akude pargi korrashoiu kontrollimisega. Meie pakume lahenduse, mis säästab lao kasulikku ruumi ja teie raha. Tootmine terves ulatuses toimub Eestis. Laovarustus OÜ akuruumi lühikirjeldus ja töö printsiip:
Ruumi laius on 4300mm, pikkus sõltub akude arvust, minimaalne kõrgus 2200mm. Seinade ääres on paigaldatud rullikurajade sektsioonid, kus toimub akude laadimine. Laadijad on paigaldatud sektsioonide ülemisel tasapinnal. Iga aku on varustatud veetoruga, mis toob vett ühisest mahutist. Ruumi keskel, põranda peale sektsioonide vahel on kinnitatud metallribad kõrgusega 6mm ja laiusega 40mm. Need on rööpad rullikurajaga varustatud käru jaoks. Rööpad jätkuvad akuruumi väljapoole, umbes 2500mm ulatuses. Käru rullikud on varustatud käitusmehhanismiga, elektrimootor paneb neid pöörlema nii päripäeva, kui ka vastupäeva. Käru rullikuraja kõrgust saab reguleerida hüdraulika abil. Selline võimalus on ettenähtud selleks, et saaks töötada erinvate laotõstukite tuubidega. Rullikute ja hüdraulika juhtimiseks on nupud / juhtkang.
Laotöötaja toob tühja akuga tõstukit akuruumi poole, pargib seda rööbaste juurde paralleelselt. Lihtsustamiseks põranda peal võiks olla joon või spetsiaalsed kaitsepiirded. Kui aku on väljavõtmiseks valmis, töötaja toob käru tõstuki juurde ja lükkab akut välja (umbes 1/3 pikkusest) käru rullikurajale. Siis saab rullikurada käivitada ja käru ise võtab akut enda peale. Töötaja viib akuga käru ruumi sisse, pargib vastava sektsiooni juurde, käivitab käru rullikurada vastassuunas ning aku ise liigub laadimiskohale ja ootab ühendust. Samamoodi toimub ka laaditud aku paigaldus tõstuki peale.
Meie lahenduse eelised:
Tõstuk ei sõida akuruumi sisse. Seega ruumi kõrgus ja pindala saab olla kordades vähem ning vastavalt suureneb kasulik laoruum.
Kõik akud on koondatud ühes kohas. Kontroll ja korrashoid on lihtsustatud.
Tunduvalt väiksemaks muutuvad akuruumi ventilatsiooni kulud.
Kulud, mis on seotud varustuse vigastamisega, peaaegu kaovad ära.
Akude vahetus toimub kergemalt ja kiiremini, kuna käru on varustatud rullikutega ja mootoriga.
Kõik laadijad on koondatud akuruumi sees, seega saab vältida olukorda, kui laotöötaja otsustab „lühidalt laadida kohvipausi või lõuna ajal“. Sellised toimingud tunduvalt vähendavad akude eluaega. Akuruumiga saab laadimist normeerida ja akude eluaega suurendada.
Destilleerutud veevarustuse ühine süsteem on samuti akuruumi eelis.
Pole vaja osta eraldi rullikulaudasid koos tõstukitega! Üldiselt saab ütelda, et nende summaarne maksumus umbes sama, kui akuruumi ehitamise maksumus.